Opis programu
Stypendia w wysokości do $30,000, finansujące pierwszy rok studiów magisterskich lub doktoranckich, mogą być przyznane na okres 10 lub 12 miesięcy, zależnie od wymogów programu studiów. Dodatkowo zapewnione jest ubezpieczenie i pokrycie kosztów podróży do USA. Ilość stypendiów będzie zależeć od przyznanego budżetu.
O stypendia mogą ubiegać się osoby, które są obywatelami polskimi i nie posiadają podwójnego obywatelstwa lub karty stałego pobytu w USA (zielona karta) i wykazują się doskonałą znajomością języka angielskiego oraz:
- są absolwentami polskich uczelni wyższych i uzyskały tytuł magistra nie wcześniej niż w 2008 roku lub uzyskają go do końca roku akademickiego 2010-2011;
- uzyskały bardzo wysoką średnią ocen ze studiów;
- nie studiują aktualnie bądź nie studiowały wcześniej w USA.
Zasady konkursu:
Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami odbędą się w Warszawie, w biurze Komisji Fulbrighta, od 24 do 28 maja 2010. Decyzje o przyznanych stypendiach będą podjęte ma początku czerwca 2010 i przekazane kandydatom listownie. W przypadku osób, które ukończą studia w roku akademickim 2010-11, konieczne będzie przedstawienie dyplomu magisterskiego przed 1 sierpnia 2011.
Ostatecznym warunkiem uzyskania stypendium będzie pozytywna odpowiedź z uczelni amerykańskiej. Wskazane przez kandydata uczelnie i programy studiów zostaną wzięte pod uwagę pod warunkiem, że kwalifikacje kandydata oraz załączone dokumenty będą spełniać wymogi stawiane przez uczelnię. W przypadku pozytywnej decyzji uczelni, w której całkowity koszt pierwszego roku studiów przekroczy oferowane stypendium, kandydat będzie musiał przestawić Komisji Fulbrighta dokumenty potwierdzające posiadanie pozostałej sumy
Wymagana dokumentacja:
W zgłoszeniu wypełnionym on-line: https://apply.embark.com/student/fulbright/international należy umieścić kopie następujących dokumentów:
· karta przebiegu studiów /suplementu do dyplomu w języku polskim lub angielskim;
· aktualne zaświadczenie z uczelni o studiach lub dyplomu,
· aktualny wynik testu TOEFL lub potwierdzenia rejestracji na test,
· formularz adresowy wypełniony po polsku i Signature Form.
Wymagane są trzy listy rekomendacyjne przygotowane on-line (zgodnie z instrukcjami w zgłoszeniu on-line http://foreign.fulbrightonline.org/document/download/poland_284.pdf) lub przesłane pocztą na adres Komisji Fulbrighta w Warszawie do 30 kwietnia br.